سوختگي بر اثر رنگ مو

موسسه ترميم موي موتاب با استفاده از روش هاي نوين با بهره گيري از كادري مجرب متشكل از آقايان و خانمها در يك جلسه و بدون خونريزي زيبايي را به شما باز مي گرداند 09193212608 09125349151

سوختگي بر اثر رنگ مو

۳۹ بازديد

اگر غلظت اكسيدن رنگ مويي كه روي سر گذاشته مي‌شود، بيش از اندازه باشد، اين مواد باعث ايجاد سوختگي پوست كف سر مي‌شوند، زيرا به سرعت با پروتئين‌هاي پوست و مو تركيب مي‌شوند و مي‌توانند حالت سوختگي روي پوست ايجاد كنند.

رنگ مو
اگرچه امروزه با پيشرفت علم و تكنولوژي تمام كارخانه‌هاي توليد رنگ سعي مي‌كنند عوارض اين محصولات را به حداقل برسانند و مشكلات محصولات شان را كم كنند، ولي بازهم توصيه ما، استفاده نكردن از مواد شيميايي براي رنگ كردن موهاست.

معمولا برخي از مواد رنگي مانند مواد دكلره، اكسيدان هم دارند. بهتر است بدانيد هم رنگ مو و هم مواد اكسيداني به علت داشتن تركيبات شيميايي‌ و فعل و انفعالاتي كه روي ساقه مو انجام مي‌دهند، مي‌توانند باعث آسيب موها شوند.

اكسيدان‌هاي با غلظت بالا آثار به مراتب مخرب‌تري روي موها دارند. وقتي افراد از مواد اكسيداني استفاده مي‌كنند، به علت تماس با مواد شيميايي، ممكن است پوست و مويشان تحريك شود و آسيب ببيند. 

اگر غلظت اكسيدان رنگ مويي كه روي سر گذاشته مي‌شود، بيش از اندازه باشد، اين مواد باعث ايجاد سوختگي پوست كف سر هم مي‌شوند، زيرا به سرعت با پروتئين‌هاي پوست و مو تركيب مي‌شوند و مي‌توانند حالت سوختگي روي پوست ايجاد كنند.

اگر فردي دچار سوختگي پوست سر در اثر استفاده از رنگ مو و دكلره شود، بايد بلافاصله به متخصص پوست مراجعه كند تا پزشك، درمان سوختگي شيميايي برايش انجام دهد.

بهتر است بدانيد رنگ مو روي نسوج مرده مو تاثير مي‌گذارد و نمي‌تواند ساختمان و فيزيولوژي آن را تغيير دهد يا باعث تقويت ريشه اش شوند. به طور كلي هيچ ماده رنگي خاصي باعث تقويت موها نمي‌شود.
افرادي كه موهايشان را رنگ مي‌كنند، بايد از شامپوهاي مخصوص موهاي رنگ‌شده و حاوي نرم‌كننده استفاده كنند

معمولا رنگ موها روي غلاف خارجي و ساقه موها اثر مي‌كنند و فقط قسمت‌هاي مرده موها را تحت تاثير خود قرار مي‌دهند و كاري با ريشه آنها ندارند و نمي‌توانند باعث ريزششان شوند.

البته رنگ مو به عنوان يك ماده شيميايي مي‌تواند باعث التهاب پوست سر شود و شايد اين التهاب،‌ در چگونگي ريزش مو تاثير داشته باشد، ولي خود رنگ نمي‌تواند علت اصلي ريزش مو باشد.

البته اگر ريزش مو در اثر التهاب به وجود بيايد، حتما خودبه‌خود برطرف خواهد شد. استفاده مكرر از رنگ مو مي‌تواند باعث خشكي، شكنندگي، كدر شدن موها و ايجاد موخوره شود.

افرادي كه موهايشان را رنگ مي‌كنند، بايد از شامپوهاي مخصوص موهاي رنگ‌شده و حاوي نرم‌كننده استفاده كنند. البته استفاده از نرم‌كننده مو هم مناسب است، چون رنگ مو باعث آسيب لايه‌هاي خارجي مو و يا همان كوتيكول مي‌شود و استفاده از يك ماده نرم‌كننده صدمات ناشي از آن را تا حدودي برطرف مي‌كند و باعث نرمي و لطافت موها خواهد شد.

افراد با موهاي خشك و يا موهاي بلند هم مي‌توانند از شامپوهايي كه حاوي تركيبات نرم‌كننده‌اند، استفاده كنند.

 

رنگ كردن مو نبايد عادت شود
توصيه كلي متخصصان پوست آن است كه نبايد رنگ كردن مو، تبديل به عادت شود، زيرا دفعات مكرر تماس با مواد شيميايي براي پوست و مو مضر است. بعضي از خانم‌ها تا ريشه موهايشان كمي در مي‌آيد، بلافاصله آن را رنگ مي‌كنند كه اين كار اصلا توصيه نمي‌شود.

در مورد اينكه رنگ كردن موها چند وقت به چند وقت خوب است، بايد گفت اين مساله به نوع رنگ، جنس موها و سرعت رشد موها بستگي دارد و به طور كلي هر چه اين فاصله بيشتر باشد، بهتر است.

علاوه بر آن، به خاطر داشته باشيد قبل از رنگ كردن موها و يا دكلره كردن آنها، لازم است آزمايش اوليه‌اي روي تكه كوچكي از موها انجام دهيد.

همچنين قبل از رنگ كردن موها بايد آزمايش پوستي انجام شود، زيرا امكان بروز حساسيت وجود دارد كه در اين صورت، دچار درماتيت يا التهاب پوستي مي‌شويد و اين حساسيت مي‌تواند خفيف و يا خيلي شديد باشد.

 

حساسيت ممكن است در حد قرمزي و خارش پوست و يا حتي شديدتر به صورت ورم پوست سر و اطراف چشم و سوختگي و زخم‌هاي آبكي باشد.

افرادي كه به يك مارك خاص حساسيت نشان مي‌دهند، ممكن است به همه رنگ‌ها حساسيت داشته باشند. در اين موارد توصيه مي‌شود از ديگر رنگ‌هاي نيمه دائمي، آن هم به شرط آزمايش پوستي استفاده شود.

توصيه‌هايي براي دكلره كردن
رنگ موي بيشتر ما ايراني‌ها تيره است و براي تبديل آن به موهاي بلوند روشن لازم است ابتدا موها را بي‌رنگ يا دكلره كرده و سپس رنگ موي مورد نظر خود را استفاده كنيم. حال اگر قصد داريم چنين كاري را انجام دهيم، بهتر است به موارد زير حتما دقت كنيم:

1- استفاده از نرم‌كننده را فراموش نكنيم، چون باعث لطافت موها و آساني شانه كردن آنها ‌مي‌شود.

2- هرگز بيشتر از يك بار در ماه، موهاي خود را دكلره نكنيم، چون دفعات زياد اين كار مو را خشك و شكننده و مستعد آسيب جدي مي‌كند.

3- براي خشك كردن موها از حرارت ملايم سشوار استفاده كنيم تا موها آسيب نبينند. از اتوي مو نيز كمتر استفاده كنيم. همچنين در صورت بالا بودن حرارت سشوار، موهاي سر دچار شكنندگي و خردشدن و حتي ريزش مي‌شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.